Visar inlägg med etikett På tv ikväll. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett På tv ikväll. Visa alla inlägg

onsdag 1 oktober 2008

På tv ikväll torsdag

Ikväll sänds följande serier på tv:
  • Andra avenyn - Svensk dramaserie som är inne på andra säsongen. Ikväll sänds avsnitt 109... Jag har faktiskt inte sett ett enda avsnitt av denna serie. Vet inte riktigt varför men jag brukar inte gilla svenska serier, de brukar vara mesiga och innehålla massa dåligt skådespel, tyvärr! Har dock läst på flera bloggar att serien är bra. Sänds på Svt 1 klockan 20.30.

  • Höök - Även detta är en svensk serie som jag inte följt av samma anledning som att jag inte följt Andra avenyn. Serien är inne på andra säsongen och ikväll sänds avsnitt 3 av 10. Sänds på Svt 1 klockan 21.00.

  • Sjukhuset - Svensk dokumentärserie där man får följa personalen på ett sjukhus. Har faktiskt missat denna serie helt, men ikväll kanske jag tar mig en titt. Jag gillar dokumentärserier! Sänds på tv 3 klockan 19.30.

  • Du är vad du äter - Denna serie ska du absolut inte se om du inte vill få skuldkänslor för allt du ätit sedan du föddes! Brukar se serien om jag inte har nått bättre för mig, kul med lite tips på vad man ska äta och vad man ska träna. Men förstår inte varför man ställer upp i tv för att denna hjälp. Pinsamt! Ikväll sänds första avsnittet för säsongen. Sänds på tv 3 klockan 20.00.

  • Lyxfällan - Även denna serie tycker jag är pinsam. Visst är det bra om man får hjälp med sin ekonomi om man har problem, men är det inte bättre att i så fall göra det privat och inte inför hela svenska folket? Lite tjatigt att se varje avsnitt, men att se ett lite då och då kan vara kul. Sänds på tv 3 klockan 21.00.

  • Idol 2008 - Ikväll är det dags för den andra killen att åka ut. Vem blir det? Klockan 20.00 får du höra killarna sjunga på tv 4 och klockan 22.40 får du reda på vem som åker ut.

  • Heroes - Om du vill ha superkrafter ska du inte missa denna serie där nästan alla verkar ha det. Eller i alla fall fler och fler för varje avsnitt... Ikväll sänds avsnitt 8 på säsong 2. Själv är jag inne på säsong 3 men har ännu inte sett de tre första avsnitten. Kanske blir i helgen. Sänds på tv4 klockan 21.00.

Ikväll blir det nog Grey's anatomy och Gossip girls för min del. Jag ligger ju som sagt lite före... Kanske att jag slänger en blick på Sjukhuset också, kul att se vad det är för nått.

På tv ikväll

Sajten tv.nu är en riktigt bra sajt om man vill hålla koll på vad som sänds på tv. Men vill ni ha koll på vilka serier som sänds är det här ni får det sammanfattat!

Ikväll sänds följande serier:
  • Top model 10 - Har faktiskt inte följt denna serie på några säsonger nu, känns mest som att den upprepar sig, men när jag väl såg på den älskade jag den. Men tyvärr har inte dygnet mer än 24 timmar, så det gäller att prioritera :) Sevärd om man älskar intriger, vilket det givetvist blir om man samlar mer än 2 tjejer under samma tak... Sänds på kanal 5 klockan 20.00.
  • Idol 2008 - Denna serie försöker jag se så mycket jag bara kan. Inte lika kul nu när uttagningarna är klara, men ändå sevärt. Ikväll får vi se vem den 2:a tjejen som åker ut blir... Spännande! Jag gillar verkligen alla tjejer som är kvar, de sjunger grymt bra! Sänds på tv4 klockan 20.00 samt 22.45 (utröstningen).
  • Oskyldigt dömd - Svensk serie med Mikael Persbrandt i spetsen. Första avsnittet sändes förra veckan. Har tyvärr inte hunnit se detta avsnitt ännu, men har det inspelat. Ska försöka se det ikväll innan dagens avsnitt. Men är Mikael Persbrandt med kan det inte bli annat än bra! Sänds på tv4 klockan 21.00.
  • Roomservice - Inte något jag följer. Men älskar men inredning älskar man denna serie! Sänds klockan 20.00 på kanal 5.
  • Grey's Anatomy - Ikväll är det säsongspremiär för Grey's Anatomy på kanal 5, egentligen ingen säsongspremiär eftersom serien är mitt i säsong 4. Själv ska jag precis börja på säsong 5. Ska se det så fort jag får tid. Detta är helt klart kvällens höjdpunkt och får inte missas! Sänds på kanal 5 klockan 21.00.
  • So you think you can dance - Inte heller denna serie följer jag. Men jag har sett några avsnitt. Gillar du dans kommer du älska denna serie! Sänds klockan 22.00 på kanal 5.
Ikväll är det Idol och Oskyldigt dömd som gäller för mig. Har även ett Grey's anatomy avsnitt att se, ett avsnitt av Ensam mamma söker, ett avsnitt av Mord i sinnet, ett avsnitt av Oskyldigt dömd, ett avsnitt av Gossip Girl, flera avsnitt av Lost, flera avsnitt av Prison Break samt 3 avsnitt av Heroes. Hur ska jag hinna med allt?

Jag får helt enkelt börja använda ett excelblad igen där jag skriver ned vilka avsnitt jag har kvar att se på för de serier jag följer samt när nya avsnitt sänds. Jag hade faktiskt ett sådant exelblad för ett år sedan och då var det mycket lättare att hänga med!