Visar inlägg med etikett Oskyldigt dömd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Oskyldigt dömd. Visa alla inlägg

onsdag 1 oktober 2008

Oskyldigt dömd - del 2

Jag såg precis andra avsnittet av Oskyldigt dömd. Det är ju inte direkt jätte spännande...! Men helt klart sevärt, just för att Mikael Persbrandt är med. Han är ju bara för skön!

Även idag lyckades straffrättsprofessorn Markus Haglund (Persbrandt) och hans studenter sätta en oskyldigt dömd man på fri fot. Visst är det bra att de första två avsnitten slutat lyckligt, men jag hoppas verkligen att allt inte går deras väg i varje avsnitt. Motgångar är alltid kul att se på :)

Slutet på avsnittet gjorde faktiskt att mitt intresse för serien ökade. Det var en skräll att en av eleverna har en pappa som sitter i fängelse. En mindre skräll lär det väl bli om han är oskyldigt dömd och de lyckas få honom fri i ett senare avsnitt. Kom ihåg vart ni läste det först!

Eleven har också precis flyttat in hos straffrättsprofessorn och han följde dessutom med henne när hon hälsade på sin pappa i fängelset. Jag tror på en romans dem i mellan... helt klart! Det har helt klart varit för lite kärlek i serien än så länge!

Första avsnittet av Oskyldigt dömd

Jag såg precis det första avsnittet av Oskyldigt dömd. Det var faktiskt riktigt bra! Men frågan är om det hade varit lika bra om inte Persbrandt hade varit med, han är grym! Lite ovanligt att inte se Persbrandt som polis som vi är vana att göra utan istället som straffrättsprofessorn, det passade honom faktiskt bra! En alkoliserad professor som inte skött sitt jobb på flera år. Men när några elever söker upp honom för att få hjälp med en resning mot en oskyldigt dömd man tar han tag i sitt liv igen!

Ikväll sänds andra avsnittet av Oskyldigt dömd och då ska jag faktiskt se det direkt. Missade helt att serien började sändas förra onsdagen och fick spela in reprisen som gick sent på söndag kväll. Samtliga avsnitt är fristående så det gör ingenting om man missar ett avsnitt, det höjer helt klart betyget på serien!